EASy68K
http://www.easy68k.com/EASy68Kforum/

pleaaaaaaase help
http://www.easy68k.com/EASy68Kforum/viewtopic.php?f=5&t=1311
Page 1 of 1

Author:  rose [ Sat Apr 26, 2014 1:49 pm ]
Post subject:  pleaaaaaaase help

this is the code of a calculator is written by josh I changed and I want to incorporate a clock to this calculatorbut I could not even using the code of DigitClock


pleaaaase help me



*********************************code***********************************


Code:
   ORG   $1000

START:
   MOVE.L   #MOUSEDOWNIRQ,$68      
   MOVE.B   #60,D0            
   MOVE.W   #$0201,D1         
   TRAP   #15

CLEAR   
   CLR.B   D7
   BRA   DRAWBUTTONS
   
MAINLOOP:
   
   NOP
   NOP
   NOP
   NOP
   CMP.B   #0,D7
   BEQ   MAINLOOP
   BRA   CLEAR
   
*********SUBR***********************************************   
DRAWBUTTONS:
   

   LEA   $1000,A7
   PEA   FIELD_L   
   PEA   FIELD_T
   PEA   FIELD_W
   PEA   FIELD_H
   BSR   RECT
   
   

   LEA   $1000,A7
   PEA   CLR_L   
   PEA   CLR_T
   PEA   CLR_W
   PEA   CLR_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   CLR_TEXT
   BSR   TEXT
   
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   EQU_L   
   PEA   EQU_T
   PEA   EQU_W
   PEA   EQU_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   EQU_TEXT
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   DIV_L   
   PEA   DIV_T
   PEA   DIV_W
   PEA   DIV_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   DIV_TEXT
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   MUL_L   
   PEA   MUL_T
   PEA   MUL_W
   PEA   MUL_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   MUL_TEXT
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   SUB_L   
   PEA   SUB_T
   PEA   SUB_W
   PEA   SUB_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   SUB_TEXT
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   ADD_L   
   PEA   ADD_T
   PEA   ADD_W
   PEA   ADD_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   ADD_TEXT
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   DIV_L   
   PEA   DIV_T
   PEA   DIV_W
   PEA   DIV_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   DIV_TEXT
   BSR   TEXT

        LEA   $1000,A7
   PEA   PA_L   
   PEA   PA_T
   PEA   PA_W
   PEA   PA_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   PA_TEXT
   BSR   TEXT


        LEA   $1000,A7
   PEA   BAR_L   
   PEA   BAR_T
   PEA   BAR_W
   PEA   BAR_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   BAR_TEXT
   BSR   TEXT

        LEA   $1000,A7
   PEA   KEL_L   
   PEA   KEL_T
   PEA   KEL_W
   PEA   KEL_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   KEL_TEXT
   BSR   TEXT

        LEA   $1000,A7
   PEA   CEL_L   
   PEA   CEL_T
   PEA   CEL_W
   PEA   CEL_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   CEL_TEXT
   BSR   TEXT

   LEA   $1000,A7
   PEA   OR_L   
   PEA   OR_T
   PEA   OR_W
   PEA   OR_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   OR_TEXT
   BSR   TEXT
   
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   AND_L   
   PEA   AND_T
   PEA   AND_W
   PEA   AND_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   AND_TEXT
   BSR   TEXT
   
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   XOR_L   
   PEA   XOR_T
   PEA   XOR_W
   PEA   XOR_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   XOR_TEXT
   BSR   TEXT
   
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   XNOR_L   
   PEA   XNOR_T
   PEA   XNOR_W
   PEA   XNOR_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   XNOR_TEXT
   BSR   TEXT
   
   
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   ZERO_L   
   PEA   ZERO_T
   PEA   ZERO_W
   PEA   ZERO_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   ZERO_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   ONE_L   
   PEA   ONE_T
   PEA   ONE_W
   PEA   ONE_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   ONE_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   TWO_L   
   PEA   TWO_T
   PEA   TWO_W
   PEA   TWO_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   TWO_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   THREE_L   
   PEA   THREE_T
   PEA   THREE_W
   PEA   THREE_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   THREE_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   FOUR_L   
   PEA   FOUR_T
   PEA   FOUR_W
   PEA   FOUR_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   FOUR_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   FIVE_L   
   PEA   FIVE_T
   PEA   FIVE_W
   PEA   FIVE_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   FIVE_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   SIX_L   
   PEA   SIX_T
   PEA   SIX_W
   PEA   SIX_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   SIX_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   SEVEN_L   
   PEA   SEVEN_T
   PEA   SEVEN_W
   PEA   SEVEN_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   SEVEN_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   EIGHT_L   
   PEA   EIGHT_T
   PEA   EIGHT_W
   PEA   EIGHT_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   EIGHT_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   NINE_L   
   PEA   NINE_T
   PEA   NINE_W
   PEA   NINE_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   NINE_text
   BSR   TEXT
   
   MOVE.W   #1000,D1
   CLR.B   D1
   MOVE.B   #3,D1
   MOVE.B   #11,D0
   TRAP   #15
   CLR.L   D1
   
   clr.l   d0
   clr.l   d1
   clr.l   d2
   clr.l   d3
   clr.l   d4
   
   BRA   MAINLOOP
   

   
   
RECT:
   MOVEA.L   16(A7),A2
   MOVEA.L   12(A7),A3
   MOVEA.L   8(A7),A4
   MOVEA.L   4(A7),A5

   MOVE.W   (A2),D1
   MOVE.W   (A3),D2
   MOVE.W   (A2),D3
   ADD.W   (A4),D3
   MOVE.W   (A3),D4
   ADD.W   (A5),D4
   
   MOVE.B   #87,D0
   TRAP   #15
   RTS
   
TEXT:
       MOVEA.L   4(A7),A1
       
       ADD.W   #14,D1
       ADD.W   #17,D2

       MOVE.B   #95,D0
       TRAP   #15
       
       RTS
         
     
APPEND
   move.l D2,d0
        asl.l  #3,d0       
        bvs    overflow
        add.l  D2,d0   
        bvs    overflow
        add.l  D2,d0   
        bvs    overflow
        add.l  d1,d0       
        move.L d0,NUM
overflow
        rts
DIV
   
   CLR.L   D1
   CLR.L   D2
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   MOVE.L   NUM,D2
   DIVS.W   D2,D1
   EXT.L   D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   trap   #15
   BRA   EXIT
   
MUL
      
   CLR.L   D1
   CLR.L   D2
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   MOVE.L   NUM,D2
   MULS.W   D2,D1
   MOVE.L   D1,D3
   
   
   MOVE.B   #3,D0
   trap   #15
   BRA   EXIT
   

SUB
      
   CLR.L   D1
   CLR.L   D2
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   MOVE.L   NUM,D2
   SUB.L   D2,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   trap   #15
   BRA   EXIT
   

ADD
      
   CLR.L   D1
   CLR.L   D2
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   ADD.L   NUM,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT

PA
        CLR.L   D1
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   MULS.W  #10000,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT


BAR
        CLR.L   D1
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   DIVS.W  #10000,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT
   
   
KEL
        CLR.L   D1
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   ADD.L   #273,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT


CEL
        CLR.L   D1
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   SUB.L   #273,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT   


OR
        CLR.L   D1
   CLR.L   D2
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   OR.L   NUM,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT


AND
        CLR.L   D1
   CLR.L   D2
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   AND.L   NUM,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT
   
XOR
        CLR.L   D1
   CLR.L   D2
   CLR.L   D0
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   MOVE.L  NUM,D0
        EOR.W   D0,D1
   

   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT   
   
XNOR
        CLR.L   D1
   CLR.L   D2
   CLR.L   D0
   
   MOVE.B   NUM2,D1
   MOVE.B  NUM,D0
        EOR.B   D0,D1
   NOT.B   D1
   AND.B   #1,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT


   
MOUSEDOWNIRQ
   
   MOVE.B  #61,d0       
       MOVE.B  #2,d1       
       TRAP    #15
       CLR.L   d2
      MOVE.W  d1,d2       
       SWAP    d1           
       AND.L   #$0FFFF,d1
       
       *CLR
       if.w d1 <gt> #240 and.w d1 <lt> #290 then
         if.w d2 <gt> #10 and.w d2 <lt> #60 then
            MOVE.W   #$FF00,D1
      MOVE.B   #11,D0
      TRAP   #15
      
      CLR.L   NUM
      CLR.L   NUM2
      CLR.B   OPRAND
      
      clr.l   d1
            clr.l   d2
            clr.l   d3
        
            MOVE.B   #1,D7
      BRA   EXIT
            
       endi
    endi
   *EQU
       if.w d1 <gt> #240 and.w d1 <lt> #290 then
         if.w d2 <gt> #120 and.w d2 <lt> #170 then
           LEA   EQU_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
          
      CMP.B   #1,OPRAND
            BEQ   DIV
            CMP.B   #2,OPRAND
            BEQ   MUL
            CMP.B   #3,OPRAND
            BEQ   SUB
            CMP.B   #4,OPRAND
            BEQ   ADD
            CMP.B   #5,OPRAND
            BEQ   PA
            CMP.B   #6,OPRAND
            BEQ   BAR
                CMP.B   #7,OPRAND
            BEQ   KEL
            CMP.B   #8,OPRAND
            BEQ   CEL
            CMP.B   #9,OPRAND
            BEQ   OR
            CMP.B   #10,OPRAND
            BEQ   AND
            CMP.B   #11,OPRAND
            BEQ   XOR
            CMP.B   #12,OPRAND
            BEQ   XNOR
            
        endi
    endi
       *DIV
       if.w d1 <gt> #75 and.w d1 <lt> #125 then
         if.w d2 <gt> #175 and.w d2 <lt> #225 then
            CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   DIV_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #1,OPRAND
            
            BRA   EXIT
       endi
    endi
       *MUL
       if.w d1 <gt> #130 and.w d1 <lt> #180 then
         if.w d2 <gt> #175 and.w d2 <lt> #225 then
            CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   MUL_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #2,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *SUB
       if.w d1 <gt> #185 and.w d1 <lt> #235 then
         if.w d2 <gt> #175 and.w d2 <lt> #225 then
            CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   SUB_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #3,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *ADD
       if.w d1 <gt> #240 and.w d1 <lt> #290 then
         if.w d2 <gt> #175 and.w d2 <lt> #225 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   ADD_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #4,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
   
    *PA
       if.w d1 <gt> #240 and.w d1 <lt> #290 then
         if.w d2 <gt> #230 and.w d2 <lt> #280 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   PA_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #5,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
     *BAR
       if.w d1 <gt> #185 and.w d1 <lt> #235 then
         if.w d2 <gt> #230 and.w d2 <lt> #280 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   BAR_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #6,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
   
     *KEL
       if.w d1 <gt> #130 and.w d1 <lt> #180 then
         if.w d2 <gt> #230 and.w d2 <lt> #280 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   KEL_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #7,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
          *CEL
       if.w d1 <gt> #75 and.w d1 <lt> #125 then
         if.w d2 <gt> #230 and.w d2 <lt> #280 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   CEL_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #8,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
   
         *OR
       if.w d1 <gt> #75 and.w d1 <lt> #125 then
         if.w d2 <gt> #285 and.w d2 <lt> #335 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   OR_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #9,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
         *AND
       if.w d1 <gt> #130 and.w d1 <lt> #185 then
         if.w d2 <gt> #285 and.w d2 <lt> #335 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   AND_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #10,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
   
         *XOR
       if.w d1 <gt> #190 and.w d1 <lt> #245 then
         if.w d2 <gt> #285 and.w d2 <lt> #335 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   XOR_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #11,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
   
    
         *XNOR
       if.w d1 <gt> #250 and.w d1 <lt> #305 then
         if.w d2 <gt> #285 and.w d2 <lt> #335 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   XNOR_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #12,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
   
       *ZERO
       if.w d1 <gt> #240 and.w d1 <lt> #290 then
         if.w d2 <gt> #65 and.w d2 <lt> #115 then
           CLR.L   D1
           CLR.L   D2
        move.b   #0,d1
        MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *ONE
       if.w d1 <gt> #185 and.w d1 <lt> #235 then
         if.w d2 <gt> #10 and.w d2 <lt> #60 then
           CLR.L   D1
           CLR.L   D2
      move.b   #1,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
       
          BRA   EXIT
      endi
    endi
       *TWO
       if.w d1 <gt> #185 and.w d1 <lt> #235 then
         if.w d2 <gt> #65 and.w d2 <lt> #115 then
            CLR.L   D1
           CLR.L   D2
      move.b   #2,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *THREE
       if.w d1 <gt> #185 and.w d1 <lt> #235 then
         if.w d2 <gt> #120 and.w d2 <lt> #170 then
            CLR.L   D1
           CLR.L   D2
      move.b   #3,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *FOUR
       if.w d1 <gt> #130 and.w d1 <lt> #180 then
         if.w d2 <gt> #10 and.w d2 <lt> #60 then
             CLR.L   D1
           CLR.L   D2
      move.b   #4,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *FIVE
       if.w d1 <gt> #130 and.w d1 <lt> #180 then
         if.w d2 <gt> #65 and.w d2 <lt> #115 then
             CLR.L   D1
           CLR.L   D2
           MOVE.B   #5,D1
           MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *SIX
       if.w d1 <gt> #130 and.w d1 <lt> #180 then
         if.w d2 <gt> #120 and.w d2 <lt> #170 then
            CLR.L   D1
           CLR.L   D2
           move.b   #6,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *SEVEN
       if.w d1 <gt> #75 and.w d1 <lt> #125 then
         if.w d2 <gt> #10 and.w d2 <lt> #60 then
           CLR.L   D1
           CLR.L   D2
      move.b   #7,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *EIGHT
       if.w d1 <gt> #75 and.w d1 <lt> #125 then
         if.w d2 <gt> #65 and.w d2 <lt> #115 then
           CLR.L   D1
           CLR.L   D2
      move.b   #8,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *NINE
       if.w d1 <gt> #75 and.w d1 <lt> #125 then
         if.w d2 <gt> #120 and.w d2 <lt> #170 then
             CLR.L   D1
           CLR.L   D2
      move.b   #9,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
       endi
    endi
   
   
      
EXIT
   
   RTE
   
*VAR--------------------------------------------
CLR_L     DC.W   10
CLR_T     DC.W   240
CLR_W     DC.W   50   
CLR_H     DC.W   50
    
EQU_L     DC.W   120
EQU_T     DC.W   240
EQU_W     DC.W   50   
EQU_H     DC.W   50

DIV_L     DC.W   175
DIV_T     DC.W   75
DIV_W     DC.W   50   
DIV_H     DC.W   50

MUL_L     DC.W   175
MUL_T     DC.W   130
MUL_W     DC.W   50   
MUL_H     DC.W   50

SUB_L     DC.W   175
SUB_T     DC.W   185
SUB_W     DC.W   50   
SUB_H     DC.W   50

ADD_L     DC.W   175
ADD_T     DC.W   240
ADD_W     DC.W   50   
ADD_H     DC.W   50

FIELD_L     DC.W   10
FIELD_T     DC.W   20
FIELD_W     DC.W   215   
FIELD_H   DC.W   50

PA_L     DC.W   230
PA_T     DC.W   240
PA_W     DC.W   50   
PA_H      DC.W   50


BAR_L     DC.W   230
BAR_T     DC.W   185
BAR_W     DC.W   50   
BAR_H     DC.W   50

KEL_L     DC.W   230
KEL_T     DC.W   130
KEL_W     DC.W   50   
KEL_H     DC.W   50

CEL_L     DC.W   230
CEL_T     DC.W   75
CEL_W     DC.W   50   
CEL_H     DC.W   50

OR_L     DC.W   285
OR_T     DC.W   75
OR_W     DC.W   50   
OR_H      DC.W   50

AND_L     DC.W   285
AND_T     DC.W   130
AND_W     DC.W   50   
AND_H     DC.W   50

XOR_L     DC.W   285
XOR_T     DC.W   185
XOR_W     DC.W   50   
XOR_H     DC.W   50

XNOR_L     DC.W   285
XNOR_T     DC.W   240
XNOR_W     DC.W   50   
XNOR_H    DC.W   50



ZERO_L     DC.W   65
ZERO_T     DC.W   240
ZERO_W     DC.W   50   
ZERO_H    DC.W   50

ONE_L     DC.W   10
ONE_T     DC.W   185
ONE_W     DC.W   50   
ONE_H     DC.W   50

TWO_L     DC.W   65
TWO_T     DC.W   185
TWO_W     DC.W   50   
TWO_H     DC.W   50

THREE_L     DC.W   120
THREE_T     DC.W   185
THREE_W     DC.W   50   
THREE_H   DC.W   50

FOUR_L     DC.W   10
FOUR_T     DC.W   130
FOUR_W     DC.W   50   
FOUR_H    DC.W   50

FIVE_L     DC.W   65
FIVE_T     DC.W   130
FIVE_W     DC.W   50   
FIVE_H    DC.W   50

SIX_L     DC.W   120
SIX_T     DC.W   130
SIX_W     DC.W   50   
SIX_H     DC.W   50

SEVEN_L     DC.W   10
SEVEN_T     DC.W   75
SEVEN_W     DC.W   50   
SEVEN_H   DC.W   50

EIGHT_L     DC.W   65
EIGHT_T     DC.W   75
EIGHT_W     DC.W   50   
EIGHT_H   DC.W   50

NINE_L     DC.W   120
NINE_T     DC.W   75
NINE_W     DC.W   50   
NINE_H    DC.W   50

*RECTANGLE TEXT----------------
CLR_TEXT   DC.B   'CE ',0
EQU_TEXT   DC.B   ' = ',0
DIV_TEXT   DC.B   ' / ',0
MUL_TEXT   DC.B   ' X ',0
SUB_TEXT   DC.B   ' - ',0
ADD_TEXT   DC.B   ' + ',0
PA_TEXT         DC.B    'Pa',0
BAR_TEXT        DC.B    'BAR',0
KEL_TEXT        DC.B    'KEL',0
CEL_TEXT        DC.B    'CEL',0
OR_TEXT         DC.B    'OR',0
AND_TEXT        DC.B    'AND',0
XOR_TEXT        DC.B    'XOR',0
XNOR_TEXT        DC.B   'XNOR',0

ZERO_text   DC.B   ' 0 ',0
ONE_text   DC.B   ' 1 ',0
TWO_text   DC.B   ' 2 ',0
THREE_text   DC.B   ' 3 ',0
FOUR_text   DC.B   ' 4 ',0
FIVE_text   DC.B   ' 5 ',0
SIX_text   DC.B   ' 6 ',0
SEVEN_text   DC.B   ' 7 ',0
EIGHT_text   DC.B   ' 8 ',0
NINE_text   DC.B   ' 9 ',0



NUM   DC.L   0
NUM2   DC.L   0
OPRAND   DC.B   0
RETURN   DC.B   $d,$a,0



   END           START
[Edit: Code tags added by admin]

Author:  profkelly [ Mon Apr 28, 2014 2:16 pm ]
Post subject:  Re: pleaaaaaaase help

I will tell you the same thing I tell my students: "Comment, Comment, Comment! How do you expect anyone to understand your code if there are no comments?"

Author:  rose [ Mon Apr 28, 2014 6:28 pm ]
Post subject:  Re: pleaaaaaaase help

Code:
ORG   $1000

START:
   MOVE.L   #MOUSEDOWNIRQ,$68      
   MOVE.B   #60,D0            
   MOVE.W   #$0201,D1         
   TRAP   #15

CLEAR   
   CLR.B   D7
   BRA   DRAWBUTTONS
   
MAINLOOP:
   
   NOP
   NOP
   NOP
   NOP
   CMP.B   #0,D7
   BEQ   MAINLOOP
   BRA   CLEAR
   
*********SUBR***********************************************   
DRAWBUTTONS:
   

   LEA   $1000,A7
   PEA   FIELD_L   
   PEA   FIELD_T
   PEA   FIELD_W
   PEA   FIELD_H
   BSR   RECT
   
   

   LEA   $1000,A7
   PEA   CLR_L   
   PEA   CLR_T
   PEA   CLR_W
   PEA   CLR_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   CLR_TEXT
   BSR   TEXT
   
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   EQU_L   
   PEA   EQU_T
   PEA   EQU_W
   PEA   EQU_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   EQU_TEXT
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   DIV_L   
   PEA   DIV_T
   PEA   DIV_W
   PEA   DIV_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   DIV_TEXT
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   MUL_L   
   PEA   MUL_T
   PEA   MUL_W
   PEA   MUL_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   MUL_TEXT
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   SUB_L   
   PEA   SUB_T
   PEA   SUB_W
   PEA   SUB_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   SUB_TEXT
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   ADD_L   
   PEA   ADD_T
   PEA   ADD_W
   PEA   ADD_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   ADD_TEXT
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   DIV_L   
   PEA   DIV_T
   PEA   DIV_W
   PEA   DIV_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   DIV_TEXT
   BSR   TEXT

        LEA   $1000,A7
   PEA   PA_L   
   PEA   PA_T
   PEA   PA_W
   PEA   PA_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   PA_TEXT
   BSR   TEXT


        LEA   $1000,A7
   PEA   BAR_L   
   PEA   BAR_T
   PEA   BAR_W
   PEA   BAR_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   BAR_TEXT
   BSR   TEXT

        LEA   $1000,A7
   PEA   KEL_L   
   PEA   KEL_T
   PEA   KEL_W
   PEA   KEL_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   KEL_TEXT
   BSR   TEXT

        LEA   $1000,A7
   PEA   CEL_L   
   PEA   CEL_T
   PEA   CEL_W
   PEA   CEL_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   CEL_TEXT
   BSR   TEXT

   LEA   $1000,A7
   PEA   OR_L   
   PEA   OR_T
   PEA   OR_W
   PEA   OR_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   OR_TEXT
   BSR   TEXT
   
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   AND_L   
   PEA   AND_T
   PEA   AND_W
   PEA   AND_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   AND_TEXT
   BSR   TEXT
   
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   XOR_L   
   PEA   XOR_T
   PEA   XOR_W
   PEA   XOR_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   XOR_TEXT
   BSR   TEXT
   
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   XNOR_L   
   PEA   XNOR_T
   PEA   XNOR_W
   PEA   XNOR_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   XNOR_TEXT
   BSR   TEXT
   
   
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   ZERO_L   
   PEA   ZERO_T
   PEA   ZERO_W
   PEA   ZERO_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   ZERO_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   ONE_L   
   PEA   ONE_T
   PEA   ONE_W
   PEA   ONE_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   ONE_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   TWO_L   
   PEA   TWO_T
   PEA   TWO_W
   PEA   TWO_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   TWO_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   THREE_L   
   PEA   THREE_T
   PEA   THREE_W
   PEA   THREE_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   THREE_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   FOUR_L   
   PEA   FOUR_T
   PEA   FOUR_W
   PEA   FOUR_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   FOUR_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   FIVE_L   
   PEA   FIVE_T
   PEA   FIVE_W
   PEA   FIVE_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   FIVE_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   SIX_L   
   PEA   SIX_T
   PEA   SIX_W
   PEA   SIX_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   SIX_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   SEVEN_L   
   PEA   SEVEN_T
   PEA   SEVEN_W
   PEA   SEVEN_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   SEVEN_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   EIGHT_L   
   PEA   EIGHT_T
   PEA   EIGHT_W
   PEA   EIGHT_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   EIGHT_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   NINE_L   
   PEA   NINE_T
   PEA   NINE_W
   PEA   NINE_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   NINE_text
   BSR   TEXT
   
   MOVE.W   #1000,D1
   CLR.B   D1
   MOVE.B   #3,D1
   MOVE.B   #11,D0
   TRAP   #15
   CLR.L   D1
   
   clr.l   d0
   clr.l   d1
   clr.l   d2
   clr.l   d3
   clr.l   d4
   
   BRA   MAINLOOP
   

   
   
RECT:
   MOVEA.L   16(A7),A2   // construction of rectangle
   MOVEA.L   12(A7),A3
   MOVEA.L   8(A7),A4
   MOVEA.L   4(A7),A5

   MOVE.W   (A2),D1
   MOVE.W   (A3),D2
   MOVE.W   (A2),D3
   ADD.W   (A4),D3
   MOVE.W   (A3),D4
   ADD.W   (A5),D4
   
   MOVE.B   #87,D0
   TRAP   #15
   RTS
   
TEXT:
       MOVEA.L   4(A7),A1
       
       ADD.W   #14,D1
       ADD.W   #17,D2

       MOVE.B   #95,D0
       TRAP   #15
       
       RTS
         
     
APPEND
   move.l D2,d0
        asl.l  #3,d0       
        bvs    overflow
        add.l  D2,d0   
        bvs    overflow
        add.l  D2,d0   
        bvs    overflow
        add.l  d1,d0       
        move.L d0,NUM
overflow
        rts
DIV                   
   
   CLR.L   D1            //operation of division
   CLR.L   D2
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   MOVE.L   NUM,D2
   DIVS.W   D2,D1
   EXT.L   D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   trap   #15
   BRA   EXIT
   
MUL
      
   CLR.L   D1    //operation of multiplication
   CLR.L   D2
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   MOVE.L   NUM,D2
   MULS.W   D2,D1
   MOVE.L   D1,D3
   
   
   MOVE.B   #3,D0
   trap   #15
   BRA   EXIT
   

SUB
      
   CLR.L   D1  // operation of substraction
   CLR.L   D2
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   MOVE.L   NUM,D2
   SUB.L   D2,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   trap   #15
   BRA   EXIT
   

ADD
      
   CLR.L   D1   //operation of addition
   CLR.L   D2
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   ADD.L   NUM,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT

PA
        CLR.L   D1     //conversion from bar to pascal
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   MULS.W  #10000,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT


BAR             
        CLR.L   D1   //conversion from pascal to bar
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   DIVS.W  #10000,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT
   
   
KEL
        CLR.L   D1     // conversion from kelvin to celsus
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   ADD.L   #273,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT


CEL
        CLR.L   D1        // conversion from kelvin to celsus
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   SUB.L   #273,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT   


OR
        CLR.L   D1         //operation OR
   CLR.L   D2
   MOVE.L   NUM2,D1
   OR.L   NUM,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT


AND
        CLR.L   D1       //operation and
   CLR.L   D2
   MOVE.L   NUM2,D1
   AND.L   NUM,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT
   
XOR
        CLR.L   D1       //operation XOR

   CLR.L   D2
   CLR.L   D0
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   MOVE.L  NUM,D0
        EOR.W   D0,D1
   

   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT   
   
XNOR                     
        CLR.L   D1         //operation XNOR
   CLR.L   D2
   CLR.L   D0
   
   MOVE.B   NUM2,D1
   MOVE.B  NUM,D0
        EOR.B   D0,D1
   NOT.B   D1
   AND.B   #1,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT


   
MOUSEDOWNIRQ
   
   MOVE.B  #61,d0       
       MOVE.B  #2,d1       
       TRAP    #15
       CLR.L   d2
      MOVE.W  d1,d2       
       SWAP    d1           
       AND.L   #$0FFFF,d1
       
       *CLR   test if we press button CE
       if.w d1 <gt> #240 and.w d1 <lt> #290 then
         if.w d2 <gt> #10 and.w d2 <lt> #60 then
            MOVE.W   #$FF00,D1
      MOVE.B   #11,D0
      TRAP   #15
      
      CLR.L   NUM
      CLR.L   NUM2
      CLR.B   OPRAND
      
      clr.l   d1
            clr.l   d2
            clr.l   d3
        
            MOVE.B   #1,D7
      BRA   EXIT
            
       endi
    endi
   *EQU test if we press button =
       if.w d1 <gt> #240 and.w d1 <lt> #290 then
         if.w d2 <gt> #120 and.w d2 <lt> #170 then
           LEA   EQU_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
          
      CMP.B   #1,OPRAND //test if operation=/
            BEQ   DIV       // branch with DIV
            CMP.B   #2,OPRAND //test if operation=*
            BEQ   MUL
            CMP.B   #3,OPRAND //test if operation=-
            BEQ   SUB
            CMP.B   #4,OPRAND //test if operation=+
            BEQ   ADD
            CMP.B   #5,OPRAND //test if operation=pascal
            BEQ   PA
            CMP.B   #6,OPRAND //test if operation=bar
            BEQ   BAR
                CMP.B   #7,OPRAND //test if operation=kelvin
            BEQ   KEL
            CMP.B   #8,OPRAND //test if operation=Celsus
            BEQ   CEL
            CMP.B   #9,OPRAND //test if operation=OR
            BEQ   OR
            CMP.B   #10,OPRAND //test if operation=AND
            BEQ   AND
            CMP.B   #11,OPRAND //test if operation=XOR
            BEQ   XOR
            CMP.B   #12,OPRAND //test if operation=XNOR
            BEQ   XNOR
            
        endi
    endi
       *DIV   test if we press button /
       if.w d1 <gt> #75 and.w d1 <lt> #125 then
         if.w d2 <gt> #175 and.w d2 <lt> #225 then
            CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   DIV_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #1,OPRAND
            
            BRA   EXIT
       endi
    endi
       *MUL  test if we press button *
       if.w d1 <gt> #130 and.w d1 <lt> #180 then
         if.w d2 <gt> #175 and.w d2 <lt> #225 then
            CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   MUL_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #2,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *SUB   test if we press button -
       if.w d1 <gt> #185 and.w d1 <lt> #235 then
         if.w d2 <gt> #175 and.w d2 <lt> #225 then
            CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   SUB_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #3,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *ADD   test if we press button +
       if.w d1 <gt> #240 and.w d1 <lt> #290 then
         if.w d2 <gt> #175 and.w d2 <lt> #225 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   ADD_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #4,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
   
    *PA    test if we press button PA
       if.w d1 <gt> #240 and.w d1 <lt> #290 then
         if.w d2 <gt> #230 and.w d2 <lt> #280 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   PA_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #5,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
     *BAR    //test if we press button BAR
       if.w d1 <gt> #185 and.w d1 <lt> #235 then
         if.w d2 <gt> #230 and.w d2 <lt> #280 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   BAR_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #6,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
   
     *KEL     test if we press button KEL
       if.w d1 <gt> #130 and.w d1 <lt> #180 then
         if.w d2 <gt> #230 and.w d2 <lt> #280 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   KEL_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #7,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
          *CEL   test if we press button CEL
       if.w d1 <gt> #75 and.w d1 <lt> #125 then
         if.w d2 <gt> #230 and.w d2 <lt> #280 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   CEL_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #8,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
   
         *OR   //test if we press button OR
       if.w d1 <gt> #75 and.w d1 <lt> #125 then
         if.w d2 <gt> #285 and.w d2 <lt> #335 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   OR_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #9,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
         *AND  // test if we press button AND
       if.w d1 <gt> #130 and.w d1 <lt> #185 then
         if.w d2 <gt> #285 and.w d2 <lt> #335 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   AND_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #10,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
   
         *XOR // test if we press button XOR
       if.w d1 <gt> #190 and.w d1 <lt> #245 then
         if.w d2 <gt> #285 and.w d2 <lt> #335 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   XOR_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #11,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
   
    
         *XNOR// test if we press button XNOR
       if.w d1 <gt> #250 and.w d1 <lt> #305 then
         if.w d2 <gt> #285 and.w d2 <lt> #335 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   XNOR_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #12,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
   
       *ZERO //test if we press number 0
       if.w d1 <gt> #240 and.w d1 <lt> #290 then
         if.w d2 <gt> #65 and.w d2 <lt> #115 then
           CLR.L   D1
           CLR.L   D2
        move.b   #0,d1
        MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *ONE //test if we press number 1
       if.w d1 <gt> #185 and.w d1 <lt> #235 then
         if.w d2 <gt> #10 and.w d2 <lt> #60 then
           CLR.L   D1
           CLR.L   D2
      move.b   #1,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
       
          BRA   EXIT
      endi
    endi
       *TWO   test if we press number 2
       if.w d1 <gt> #185 and.w d1 <lt> #235 then
         if.w d2 <gt> #65 and.w d2 <lt> #115 then
            CLR.L   D1
           CLR.L   D2
      move.b   #2,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *THREE  test if we press number 3
       if.w d1 <gt> #185 and.w d1 <lt> #235 then
         if.w d2 <gt> #120 and.w d2 <lt> #170 then
            CLR.L   D1
           CLR.L   D2
      move.b   #3,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *FOUR   test if we press number 4
       if.w d1 <gt> #130 and.w d1 <lt> #180 then
         if.w d2 <gt> #10 and.w d2 <lt> #60 then
             CLR.L   D1
           CLR.L   D2
      move.b   #4,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *FIVE  test if we press number 5
       if.w d1 <gt> #130 and.w d1 <lt> #180 then
         if.w d2 <gt> #65 and.w d2 <lt> #115 then
             CLR.L   D1
           CLR.L   D2
           MOVE.B   #5,D1
           MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *SIX test if we press number 6
       if.w d1 <gt> #130 and.w d1 <lt> #180 then
         if.w d2 <gt> #120 and.w d2 <lt> #170 then
            CLR.L   D1
           CLR.L   D2
           move.b   #6,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *SEVEN // test if we press number 7
       if.w d1 <gt> #75 and.w d1 <lt> #125 then
         if.w d2 <gt> #10 and.w d2 <lt> #60 then
           CLR.L   D1
           CLR.L   D2
      move.b   #7,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *EIGHT  // test if we press number 8
       if.w d1 <gt> #75 and.w d1 <lt> #125 then
         if.w d2 <gt> #65 and.w d2 <lt> #115 then
           CLR.L   D1
           CLR.L   D2
      move.b   #8,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *NINE   // test if we press number 9
       if.w d1 <gt> #75 and.w d1 <lt> #125 then
         if.w d2 <gt> #120 and.w d2 <lt> #170 then
             CLR.L   D1
           CLR.L   D2
      move.b   #9,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
       endi
    endi
   
   
      
EXIT
   
   RTE
   
*VAR--------------------------------------------
CLR_L     DC.W   10    // position of button 'CE'
CLR_T     DC.W   240
CLR_W     DC.W   50   
CLR_H     DC.W   50
    
EQU_L     DC.W   120     // position of button'='
EQU_T     DC.W   240
EQU_W     DC.W   50   
EQU_H     DC.W   50

DIV_L     DC.W   175     // position of button '/'
DIV_T     DC.W   75
DIV_W     DC.W   50   
DIV_H     DC.W   50

MUL_L     DC.W   175     // position of button '*'
MUL_T     DC.W   130
MUL_W     DC.W   50   
MUL_H     DC.W   50

SUB_L     DC.W   175     // position of button '-'
SUB_T     DC.W   185
SUB_W     DC.W   50   
SUB_H     DC.W   50

ADD_L     DC.W   175     // position of button '+'
ADD_T     DC.W   240
ADD_W     DC.W   50   
ADD_H     DC.W   50

FIELD_L     DC.W   10   
FIELD_T     DC.W   20
FIELD_W     DC.W   215   
FIELD_H   DC.W   50

PA_L     DC.W   230    // position of button PA
PA_T     DC.W   240
PA_W     DC.W   50   
PA_H      DC.W   50


BAR_L     DC.W   230     // position of button BAR
BAR_T     DC.W   185
BAR_W     DC.W   50   
BAR_H     DC.W   50

KEL_L     DC.W   230    // position of button KEL
KEL_T     DC.W   130
KEL_W     DC.W   50   
KEL_H     DC.W   50

CEL_L     DC.W   230      // position of button CEL
CEL_T     DC.W   75
CEL_W     DC.W   50   
CEL_H     DC.W   50

OR_L     DC.W   285     // position of button OR
OR_T     DC.W   75
OR_W     DC.W   50   
OR_H      DC.W   50

AND_L     DC.W   285    // position of button AND
AND_T     DC.W   130
AND_W     DC.W   50   
AND_H     DC.W   50

XOR_L     DC.W   285    // position of button XOR
XOR_T     DC.W   185
XOR_W     DC.W   50   
XOR_H     DC.W   50

XNOR_L     DC.W   285    // position of button XNOR
XNOR_T     DC.W   240
XNOR_W     DC.W   50   
XNOR_H    DC.W   50



ZERO_L     DC.W   65     // position of button 0
ZERO_T     DC.W   240
ZERO_W     DC.W   50   
ZERO_H    DC.W   50

ONE_L     DC.W   10    // position of button 1
ONE_T     DC.W   185
ONE_W     DC.W   50   
ONE_H     DC.W   50

TWO_L     DC.W   65    // position of button 2
TWO_T     DC.W   185
TWO_W     DC.W   50   
TWO_H     DC.W   50

THREE_L     DC.W   120    // position of button 3
THREE_T     DC.W   185
THREE_W     DC.W   50   
THREE_H   DC.W   50

FOUR_L     DC.W   10     //position of button 4
FOUR_T     DC.W   130
FOUR_W     DC.W   50   
FOUR_H    DC.W   50

FIVE_L     DC.W   65     //position of button 5
FIVE_T     DC.W   130
FIVE_W     DC.W   50   
FIVE_H    DC.W   50

SIX_L     DC.W   120     //position of button 6
SIX_T     DC.W   130
SIX_W     DC.W   50   
SIX_H     DC.W   50

SEVEN_L     DC.W   10      //position of button 7
SEVEN_T     DC.W   75
SEVEN_W     DC.W   50   
SEVEN_H   DC.W   50

EIGHT_L     DC.W   65      // position of button 8
EIGHT_T     DC.W   75
EIGHT_W     DC.W   50   
EIGHT_H   DC.W   50

NINE_L     DC.W   120     //position of button 9
NINE_T     DC.W   75
NINE_W     DC.W   50   
NINE_H    DC.W   50

*RECTANGLE TEXT----------------

CLR_TEXT   DC.B   'CE ',0
EQU_TEXT   DC.B   ' = ',0
DIV_TEXT   DC.B   ' / ',0
MUL_TEXT   DC.B   ' X ',0
SUB_TEXT   DC.B   ' - ',0
ADD_TEXT   DC.B   ' + ',0
PA_TEXT         DC.B    'Pa',0
BAR_TEXT        DC.B    'BAR',0
KEL_TEXT        DC.B    'KEL',0
CEL_TEXT        DC.B    'CEL',0
OR_TEXT         DC.B    'OR',0
AND_TEXT        DC.B    'AND',0
XOR_TEXT        DC.B    'XOR',0
XNOR_TEXT        DC.B   'XNOR',0

ZERO_text   DC.B   ' 0 ',0
ONE_text   DC.B   ' 1 ',0
TWO_text   DC.B   ' 2 ',0
THREE_text   DC.B   ' 3 ',0
FOUR_text   DC.B   ' 4 ',0
FIVE_text   DC.B   ' 5 ',0
SIX_text   DC.B   ' 6 ',0
SEVEN_text   DC.B   ' 7 ',0
EIGHT_text   DC.B   ' 8 ',0
NINE_text   DC.B   ' 9 ',0





NUM   DC.L   0
NUM2   DC.L   0
OPRAND   DC.B   0
RETURN   DC.B   $d,$a,0



   END           START
[Edit: code tags added by admin]






I tried to comment on what I understood this code help me please to integrate a clock to the calculator that I could not do it with the code "DigitClock" .

Page 1 of 1 All times are UTC
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/